zdrowy koktajl

6 najpopularniejszych diet

Poznaj najpopularniejsze diety żywieniowe, które pozwolą Ci utrzymać dobrą kondycję oraz niską wagę. Wraz ze wzrostem temperatury na zewnątrz żegnamy się z zimowymi kurtkami i swetrami, a tu niespodzianka – wiosenny płaszcz jest za ciasny! Jak szybko wrócić do formy, by w lato móc z powodzeniem zaprezentować się w bikini? Rozwiązaniem będzie zastosowanie odpowiedniej diety.

 

Dlaczego stosujemy diety?

Najczęściej decydujemy się na stosowanie diety w celu redukcji dodatkowych kilogramów. Dieta może być również sposobem na detoksykację organizmu, czyli oczyszczenie go ze szkodliwych toksyn i resztek pokarmów bez nadmiernego obciążania go. W tym celu najczęściej stosowaną dietą jest dieta monoskładnikowa.

 

6 najpopularniejszych diet

  1. Dieta Dukana

Niewątpliwym hitem ostatnich lat jest Dieta Dukana oparta na posiłkach wysokobiałkowych przy jednoczesnym ograniczeniu węglowodanów i tłuszczów. Pozwala to na szybką utratę kilogramów, a trzy kolejne fazy eliminują ryzyko efektu jo-jo. Podczas stosowania diety Dukana niezwykle istotne jest picie co najmniej 3 litrów płynów dziennie, co zapewni prawidłową pracę nerek i wątroby.

2. Dieta South Beach

Dieta South Beach opiera posiłki na zdrowych tłuszczach i węglowodanach. Zastosowanie jej zasad pozwala na stracenie 4-6 kilogramów w ciągu pierwszych 14 dni, podczas których niedozwolonymi produktami jest pieczywo, ryż, ziemniaki, makaron, owoce i wszelkiego rodzaju słodycze. Stosowanie diety South Beach obniża poziom tkanki tłuszczowej w organizmie oraz zmniejsza apetyt, a znikające centymetry motywują nas do dalszej pracy.

3. Dieta Low Carb

Dieta Low Carb polega na znacznym obniżeniu ilości spożywanych węglowodanów przy zwiększeniu podaży białek i tłuszczów. Dzięki stosowaniu tej diety przyspieszamy nasz metabolizm, budujemy tkankę mięśniową, zwiększając przy tym tempo spalania tłuszczu. Dieta Low Carb pozwala na zmniejszenie skoków insuliny, co zmniejsza nasz apetyt.

4. Dieta Cambridge

Dieta Cambridge to dieta niskoenergetyczna i niskotłuszczowa, bogata w białko i błonnik. Jej głównym składnikiem są specjalnie opracowane gotowe zupy, koktajle, owsianki i batoniki. W zależności od ilości nadprogramowych kilogramów, konsultant Diety Cambridge opracowuje  dla nas plan chudnięcia, znacznie obniżając dzienne spożycie kalorii.

5. Dieta Kopenhaska

Dieta Kopenhaska to trzynastodniowa kuracja oparta na takich składnikach jak chude mięso,     warzywa i jaja. Ważnym elementem diety jest spożywanie posiłków o stałych porach, co pozwala wyrobić nam nawyk przydatny w dalszym odżywianiu. Dieta Kopenhaska zyskała miano „diety żelaznych zasad” dzięki ograniczeniu dozwolonych składników oraz obniżenia spożywanych kalorii do 900 dziennie.

6. Dieta Monoskładnikowa

Dieta Monoskładnikowa polega na spożywaniu określonego składnika przez cały jej okres. Jej niewątpliwymi zaletami jest szybka utrata kilogramów, proste zasady i krótki okres stosowania. Najpopularniejszą odmianą tej diety jest dieta kapuściana oparta na spożywaniu zupy z kapusty w dowolnej ilości.

 

Dzięki stosowaniu diety możemy stracić kilka kilogramów w krótkim czasie i cieszyć się szczuplejszą sylwetką. Chcąc jednak uniknąć efektu jo-jo, warto wprowadzić w swoje życie również aktywność fizyczną i nawyk racjonalnego odżywiania się. Zaleca się również spotkać z dietetykiem i uzyskać porady w celu rozpoczęcia prawidłowej diety.

 

Justyna Augustyniak