Czy można realizować swoja pasję, zarażać nią innych i zarabiać na tym pieniądze? Można. Wiedzą o tym wszyscy Ci, którzy swoje zainteresowania prezentują na cieszących się poczytnością blogach. Podróże, moda, technologia, lifestyle, a także gotowanie to tematy o których wielu chce czytać, ale również wielu o nich pisać. Jak wynika z rankingów największa popularnością cieszą się blogi kulinarne, co kusi pasjonatów kuchni by tworzyć własne strony o tej tematyce. Jak wypromować i zwiększyć zasięg swojego bloga kulinarnego, by pokonać konkurencję i zaistnieć w blogosferze?
Atrakcyjna tematyka, doskonale zredagowane teksty, mnóstwo przydatnych porad i ciekawa grafika często nie wystarczą, by blog cieszył się popularnością wśród internautów. Warto więc posłużyć się odpowiednią strategią, by wspomóc swoją stronę w walce o czytelników. Dobra strategia to taka, która koncentruje się na szansach jakie daje rynek, by w efekcie pokonać konkurencję i zdobyć zaufanie coraz szerszej rzeszy konsumentów, jakimi w tym wypadku są czytelnicy. Aby osiągnąć zamierzony efekt należy przygotować odpowiedni plan , który uwzględnia cel, sposób działania, czas jaki możemy przeznaczyć na jego realizacje, oraz fundusze, którymi dysponujemy. Odpowiednio rozplanowana strategia marketingowa dla naszego bloga poszerzy jego zasięg, co przyczyni się do zwiększenia ilości odwiedzających go internautów.
Sposobów na zwiększenie zasięgu bloga jest wiele. Oto kilka tych, które przynoszą najlepsze rezultaty:
Wielu blogerów, szczególnie tych, który prowadza bloga firmowego korzysta z usług agencji marketingowych, których zadaniem jest odpowiednia promocja strony. Agencje dbają również o wizerunek bloga - tworzą szatę graficzną, wymyślają tematy artykułów. W przypadku bloga kulinarnego treść postów powinna zostać inwencją jego właściciela bloga, jednak agencje dają możliwość konsultacji, szczególnie w zakresie doboru tytułów, podtytułów i słów kluczowych. Zadaniem agencji jest przede wszystkim dbanie o obecność bloga w social media, promowanie go na stronach internetowych oraz blogach o podobnej tematyce. Ich zadaniem jest także weryfikowanie komentarzy innych użytkowników, a także zdawanie bieżących raportów będących analizą ilości wejść, najczęściej czytanych postów, najpopularniejszych zagadnień. Oddanie władzy nad strategią marketingową bloga w ręce specjalistów stanowi duże odciążenie dla autora wpisów, który dzięki temu może całkowicie poświecić się tworzeniu jak najlepszych tekstów z gwarancją, że nad ich promocją czuwają osoby, które dobrze się na niej znają. Współpraca z agencją to jednak niemałe koszta, na które decydują się najczęściej Ci, których blogi już wcześniej przynosiły zamierzone korzyści.
Agnieszka Kujawa
Używamy cookies