składniki na ciasto

Jak wypromować bloga kulinarnego

Czy można realizować swoja pasję, zarażać nią innych i zarabiać na tym pieniądze? Można. Wiedzą o tym wszyscy Ci, którzy swoje zainteresowania prezentują na cieszących się poczytnością  blogach. Podróże, moda, technologia, lifestyle, a także gotowanie to tematy o których wielu chce czytać ale również wielu o nich pisać. Jak wynika z rankingów największa popularnością cieszą się blogi kulinarne, co kusi pasjonatów kuchni by tworzyć własne strony o tej tematyce. Jak wypromować i zwiększyć zasięg swojego bloga kulinarnego, by pokonać konkurencję i zaistnieć w blogosferze?

Strategia marketingowa dla bloga

Atrakcyjna tematyka, doskonale zredagowane teksty, mnóstwo przydatnych porad i  ciekawa grafika często nie wystarczą, by blog cieszył się popularnością wśród internautów. Warto więc posłużyć się odpowiednią strategią, by wspomóc swoją stronę w walce o czytelników.              Dobra strategia  to taka, która koncentruje się na szansach jakie daje rynek, by w efekcie pokonać konkurencję i zdobyć zaufanie coraz szerszej rzeszy konsumentów, jakimi w tym wypadku są czytelnicy. Aby osiągnąć zamierzony efekt  należy przygotować odpowiedni plan , który uwzględnia cel, sposób działania, czas jaki możemy przeznaczyć na jego realizacje, oraz fundusze, którymi dysponujemy.  Odpowiednio rozplanowana strategia marketingowa dla naszego bloga poszerzy jego zasięg, co przyczyni się do zwiększenia ilości odwiedzających go internautów.

 

Jak zwiększyć zasięg bloga kulinarnego?

 

Sposobów na zwiększenie zasięgu bloga jest wiele. Oto kilka tych, które przynoszą najlepsze rezultaty:

  • Promowanie bloga dzięki social mediaFacebook, Instagram czy Twitter znają wszyscy i zdecydowana większość  Warto wiec zadbać o profil swojego bloga na tych właśnie portalach. Udostępnianie informacji o nowych wpisach, dodawanie zdjęć i filmików może zachęcić tysiące użytkowników do odwiedzenia naszego bloga kulinarnego.
  • Nawiązanie współpracy z innymi blogeramikomentowanie, udzielanie się w dyskusjach pod wpisami innych bloggerów piszących o podobnej tematyce, a także wzajemne polecanie się i udostępnianie linków prowadzi do tworzenia się sieci blogów tzw blogosfery, dzięki czemu czytelnicy zainteresowani danym zagadnieniem mogą w łatwiejszy sposób dotrzeć do tworzonych przez nas treści.
  • Pozycjonowanie bloga w wyszukiwarce – przede wszystkim należy wprowadzić adres naszej strony do wyszukiwarki , inaczej  żaden przeszukiwacz Googla na nią nie natrafi. Warto też zadbać o odpowiednie pozycjonowanie: unikalny opis bloga, dobór nagłówków, tytułu i słów kluczowych. Ważne, by były konkretne i proste, co podwyższy jego pozycję w wyszukiwarce. Warto też poznać programy takie jak Google Analytics, Webmaster Tools, dzięki którym można sprawdzić , jakie frazy decydowały o tym, że nasza strona została odnaleziona.
  • Odpowiednia długość posta – długie wpisy, które przekraczają 10 tyś słów mogą zmęczyć czytelnika i zniechęcić do sięgania po inne posty na naszej stronie. Jednak zbyt krótki tekst (mniej niż 300 słów), ma małe szanse na przekazanie czytelnikowi ciekawych treści, co również przyczynia się do negatywnego odbioru strony.
  • Wartościowe treści – czyli to co na blogu najważniejsze. Nawet najlepiej wypromowana strona jeśli zawiera nudne, nic nie wnoszące, źle zredagowane teksty szybko zniechęci czytelników. Jeśli nasze posty łatwo i szybko się czyta a ich treść niesie ze sobą coś nowego, zmieniającego dotychczasowy punkt widzenia odbiorcy lub po prostu jest praktyczne powoduje, że użytkownicy wzajemnie polecają sobie naszego bloga co stanowi najlepsza możliwa reklamę. Blog kulinarny powinien zawierać wiec oryginalne, ciekawe, a  zarazem proste w opisie i przygotowaniu przepisy, po które z chęcią będą sięgać nie tylko perfekcyjne panie domu.

 

Zlecenie kampanii marketingowej agencji

Wielu blogerów, szczególnie tych, który prowadza bloga firmowego korzysta z usług agencji marketingowych, których zadaniem jest odpowiednia promocja strony. Agencje dbają również o wizerunek bloga – tworzą szatę graficzną, wymyślają tematy artykułów. W przypadku bloga kulinarnego treść postów powinna zostać inwencją jego właściciela bloga, jednak agencje dają możliwość konsultacji, szczególnie w zakresie doboru tytułów, podtytułów i słów kluczowych. Zadaniem agencji jest przede wszystkim dbanie o obecność bloga w social media, promowanie go na stronach internetowych oraz  blogach o podobnej tematyce. Ich zadaniem jest także weryfikowanie komentarzy innych użytkowników, a także zdawanie bieżących raportów będących analizą ilości wejść, najczęściej czytanych postów, najpopularniejszych zagadnień.             Oddanie władzy nad strategią marketingową bloga w ręce specjalistów stanowi duże odciążenie dla autora wpisów, który dzięki temu może całkowicie poświecić się tworzeniu jak najlepszych tekstów z gwarancją, że nad ich promocją czuwają osoby, które dobrze się na niej znają. Współpraca z agencją to jednak niemałe koszta, na które decydują się najczęściej  Ci, których blogi już wcześniej przynosiły zamierzone korzyści.

 

Agnieszka Kujawa